Internmarkedsføring
"vurdere tiltak for å motivere og utvikle personalet som ledd i en organisasjons interne markedsføring"
1)
Gjør kontrollspørsmål i Visjon2 side 291
2) Case:
Per Person er daglig leder for
Andrikken Hotell i Andenes på Andøya, som til nå bare har vært åpent om sommeren. Hotellet har 44
dobbeltrom, er nyrenovert og tilbyr i dag overnatting og servering fra april
til september. Ryktene sier at Andøya Space-Center skal endre sin aktivitet, og
at det 100 roms store overnattingssenteret skal legges ut for salg. Per Person
vurderer å utvide til helårsdrift og kjøpe overnattingssenteret til Andøya
Space-Center. Han vil kalle dette Andøya Space-hotell.
For å få en lønnsom drift om
vinteren planlegger Person nå å tilby et helhetlig produkt som gir turister som
velger Andrikken og Andøya Space Hotell, tilgang til alt de trenger for å
oppleve nordlyset og å delta på aktiviteter.
Per Person må få med seg både de "gamle" ansatte og de nye han må ansette, til å gjøre en innsats, samarbeide og bygge en bedriftskultur. Dette er nødvendig for å lykkes med denne store satsingen.
a) Vurder hvilke tiltak Per Person bør gjøre for å motivere sine "gamle" ansatte for å gå inn for den nye og utvidede driften.
b) Vurder hvilke tiltak Per Person bør gjøre overfor nye ansatte.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar