Kommunikasjonsstrategi
"
drøfte fordeler og
ulemper ved bruk av ulike former for medier og begrunne valg av mediemiks"
"anbefale en realistisk kommunikasjonsstrategi
med utgangspunkt i markedets, organisasjonens og produktets karakter"
Fagstoff fra Visjon2, kapittel 8. side 186-208.
Repeter kommunikasjonsprosessen. Du må kunne alle leddene.
http://www.slideshare.net/TrineSkarvang/markedskommunikasjon-57785175 per 2.2.2016
http://www.slideshare.net/TrineSkarvang/markedskommunikasjon-57785175 per 2.2.2016
YouTube - /karlie-kloss-supermodel-tech.cnnmoney per 28.1.2016
Volvo har nettsider og har akkurat lansert sin nye video: per 28.1.2016
Spørsmål:
- Hva består kommmunikasjonsprosessen av?
- Hvilke tre punkter har vi i kommunikasjonsstrategien?
- ***KARLIE
- Hvilke sosiale medier benytter Karlie Kloss
- Hvordan hjelper en av det store på sosiale medier sine kunder?
- Hvem mener Karlie har kontroll og hvorfor mener hun det?
- Hun driver sin egen merkevarebygging - hva menes med det?
- Hvilke "tittler" eller ansvarsområder gir de Karlie?
- Hvilken målgrupper treffer YouTube?
- Beskriv Karlies sosiale entreprenørskap og hva er hennes budskap?
- Hvilen visjon har Karlie?
- *** VOLVO
- Hvilke målbrupper viser Volvo og hvorfor tror du disse vises?
- Formulering av budskapet: Hvilke former bruker Volvo, beskriv alle alternativene, og forklar hva Volvo velger.
- Hvorfor sier sangen: You can try but never stopp me?
- Hvorfor sier sangen: I will never ever let go?
- Hvorfor viser Volvo klipp fra fabrikken?
- Hvilket inntrykk sitter du igjen med?
- Se om du finner ut hvilken kommunikasjonskanal og mediemiks Volvo har valgt.
- Beskriv kommunikasjonsstrategi i de tre første fasene av livsløpet.
- Til slutt: Hva mener du er fordeler og ulemper ved bruk av ulike former for medier?
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar