tirsdag 2. februar 2016

Kommunikasjonsstrategi Visjon2

Kommunikasjonsstrategi





" drøfte fordeler og ulemper ved bruk av ulike former for medier og begrunne valg av mediemiks"
"anbefale en realistisk kommunikasjonsstrategi med utgangspunkt i markedets, organisasjonens og produktets karakter"

Fagstoff fra Visjon2, kapittel 8. side 186-208.

Repeter kommunikasjonsprosessen. Du må kunne alle leddene.
http://www.slideshare.net/TrineSkarvang/markedskommunikasjon-57785175 per 2.2.2016





 















Volvo har nettsider og har akkurat lansert sin nye video:  per 28.1.2016








Spørsmål:

  1. Hva består kommmunikasjonsprosessen av?
  2. Hvilke tre punkter har vi i kommunikasjonsstrategien?
  3. ***KARLIE
  4. Hvilke sosiale medier benytter Karlie Kloss
  5. Hvordan hjelper en av det store på sosiale medier sine kunder?
  6. Hvem mener Karlie har kontroll og hvorfor mener hun det?
  7. Hun driver sin egen merkevarebygging - hva menes med det?
  8. Hvilke "tittler" eller ansvarsområder gir de Karlie?
  9. Hvilken målgrupper treffer YouTube?
  10. Beskriv Karlies sosiale entreprenørskap og hva er hennes budskap?
  11. Hvilen visjon har Karlie?
  12. *** VOLVO
  13. Hvilke målbrupper viser Volvo og hvorfor tror du disse vises?
  14. Formulering av budskapet: Hvilke former bruker Volvo, beskriv alle alternativene, og forklar hva Volvo velger.
  15. Hvorfor sier sangen: You can try but never stopp me?
  16. Hvorfor sier sangen: I will never ever let go?
  17. Hvorfor viser Volvo klipp fra fabrikken?
  18. Hvilket inntrykk sitter du igjen med?
  19. Se om du finner ut hvilken kommunikasjonskanal og mediemiks Volvo har valgt.
  20. Beskriv kommunikasjonsstrategi i de tre første fasene av livsløpet.
  21. Til slutt: Hva mener du er fordeler og ulemper ved bruk av ulike former for medier?








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar